اهمیت اسید سالیسیلیک برای پوست

۱۴۰۰/۱۲/۳

اسید سالیسیلیک چیست؟

اسید سالیسیلیک یک اسید بتا هیدروکسی است که یک ترکیب محلول در روغن است، به این معنی که می تواند به منافذ پوست نفوذ کند.


به این دلایل، اسید سالیسیلیک برای پوست شما مفید است


عمیقا به منافذ نفوذ می کند


اسید سالیسیلیک می‌تواند به اعماق پوست شما نفوذ کند تا کار خود را انجام دهد، این همان چیزی است که اسید سالیسیلیک را به یک عنصر قدرتمند برای هدف قرار دادن آکنه، و همچنین برای جوش‌های سرسیاه و سرسفید تبدیل می‌کند.


هنگامی که اسید سالیسیلیک به پوست نفوذ می کند، باقی مانده های مسدود کننده منافذ را حل می کند، نه تنها به عنوان یک ضد التهاب عمل می کند و همچنین به محو شدن سریع جوش های قرمز و ملتهب کمک می کند.


همچنین می‌تواند به عمق پوست نفوذ کند که منجر به از بین رفتن پیوندهای بین سلول‌های پوست می‌شود. پس از نفوذ به پوست، قسمت اسیدی مولکول می‌تواند مقداری از چسب داخل سلولی را که سلول‌های پوست را به هم متصل می‌کند، حل کند و در نتیجه پاکسازی موثر پوست از آلودگی ها بیشتر شود.


اسید سالیسیلیک همچنین به عنوان لایه بردار عمل می کند


این تجزیه سلول‌های پوست فرآیند لایه‌برداری را نیز افزایش می‌دهد، به همین دلیل است که اسید سالیسیلیک برای لایه‌برداری فوق‌العاده ایده‌آل است. اسید سالیسیلیک باعث شل شدن و شکستن دسموزوم‌ها (اتصال بین سلول‌ها در لایه بیرونی پوست)، از بین بردن پوست مرده و بازسازی می‌شود.


در مورد آکنه و جوش سرسیاه موثر است


یکی از دلایل ایجاد آکنه این است که سلول های پوست به طور طبیعی رفتار نمی کنند و به جای اینکه در چرخه سلولی سالم پوست از بین بروند، به هم می چسبند و منافذ را مسدود می کنند که منجر به تشکیل سرهای سیاه و سفید می شود. اسید سالیسیلیک در از بین بردن سلول های پوست کمک می کند تا جوش های سرسیاه را حل کند.


چه کسانی باید از مصرف اسید سالیسیلیک اجتناب کنند؟


در واقع می توانید از اسید سالیسیلیک استفاده کنید، اما این اسید در افرادی که از پوست حساس و همچنین پوست بسیار خشک رنج می برند، به دلیل خاصیت تحریک پوست، عوارض جانبی دارد، بنابراین استفاده از آن در این موارد توصیه نمی شود. .


در صورتی که برای آکنه تجویز شده است، بهتر است آن را فقط در ناحیه جوش ها بمالید و نه به طور کلی صورت تا از قرمزی یا حساسیت پوست جلوگیری شود.

..