۵ روش برای استفاده از چای سبز برای داشتن پوستی درخشان

۱۴۰۰/۹/۲۷

چای سبز یکی از بهترین نوشیدنی های سالم به حساب می آید و چای سبز علاوه بر اینکه یک نوشیدنی خوشمزه است، می تواند برای مراقبت از پوست صورت و مو نیز استفاده شود. چای سبز یک آنتی اکسیدان است و دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است، بنابراین استفاده از آن برای مراقبت از صورت منطقی است.

در زیر، مجموعه ای از روش های استفاده از چای سبز برای پوست درخشان آورده شده است:

ماسک چشم
اگر از پف چشم یا سیاهی دور چشم رنج می برید، می توانید از چای سبز کیسه ای برای رهایی از این مشکل استفاده کنید. از آنجایی که چای کیسه ای سرد تورم دور چشم را کاهش می دهد، به رفع سیاهی و سفت شدن پوست کمک می کند. تصور می‌شود که کافئین موجود در چای سبز ممکن است به تنگ کردن رگ‌های خونی اطراف چشم‌ها کمک کند و ظاهر پف‌کردگی یا حلقه‌های تیره را کاهش دهد.

تمیز کردن پوست
از آنجایی که چای سبز به سفت شدن پوست کمک می کند، می توان از چای سبز یک اسکراب صورت تهیه کرد.محتویات یک چای کیسه ای یا یک قاشق غذاخوری برگ چای سبز را با مقداری شکر و آب در یک کاسه مخلوط کنید و مواد را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. آن را روی صورت خود بمالید، آن را به عنوان ماسک بگذارید، سپس برای داشتن پوستی صاف و زیباتر بشویید.

تونر پوست
چای سبز یک قابض است به این معنی که اسیدیته کمی دارد و باعث کوچک شدن سلول های پوست می شود. برای داشتن تونر ملایم برای انواع پوست، یک فنجان چای سبز ساده با مقداری آب صاف شده درست کنید و آن را تا 10 دقیقه دم کنید. چای کیسه ای را بردارید و محلول را در ظرف دربسته یا بطری اسپری تمیز قرار دهید و تونر را در یخچال بگذارید تا خنک شود و ظرف دو هفته استفاده کنید.

بالم لب
لب های ما همیشه خشک می شوند و در زمستان شروع به ترک خوردن می کنند، اما چای سبز می تواند به کاهش این مشکل کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک چای کیسه ای آغشته به آب گرم را روی لب های خود قرار دهید.

لوسیون مو
لوسیون چای سبز برای پوست شما نیز مفید است و به موهای شما درخشندگی فوق العاده ای می بخشد، به طوری که می توانید چای سبز را روی موهای خود اسپری کنید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند سپس موهای خود را آبکشی کرده و از موهای خود استفاده کنید و اجازه دهید به طور طبیعی خشک شوند.
..