چهار گام موفق برای از بین بردن جوش های سرسیاه

۱۴۰۰/۱۲/۳


دانه های سر سیاه دقیقا چیست؟

قبل از اینکه شروع به از بین بردن جوش های سرسیاه روی پوست خود کنید، ابتدا درک درستی از جوش های سرسیاه مفید است، زیرا جوش های سرسیاه فقط مخلوط اکسیده شده ای از چربی و سلول های مرده پوست در منافذ هستند و با قرار گرفتن در معرض هوا اکسید شده و تبدیل می شوند.

دو نوع سر سفید و سیاه وجود دارد، زیرا مشخصه جوش های سرسیاه به دلیل تجمع چربی و باکتری، منفذی برای فولیکول های مو منبسط می شود، به طوری که در سطح پوست به صورت منفذی پهن در می آید، با هوا برخورد می کند و اکسید می شود

برای جوش های خفیف، از لایه بردارهای اسید سالیسیلیک استفاده کنید، زیرا این یک بتا هیدروکسی اسید است که به حذف چربی اضافی و لایه برداری سلول ها از سطح پوست کمک می کند، در نتیجه با جوش های سرسیاه مبارزه می کند و منافذ را تمیز نگه می دارد، ترجیحاً حدود 3 بار در هفته برای چربی یا پوست. پوست مختلط و یک بار فقط برای پوست های حساس.

از کرم رتینوئید استفاده کنید

کرم‌های رتینوئید می‌توانند با کاهش چسبندگی سلول‌هایی که منافذ را می‌بندند، به درمان جوش‌های سرسیاه و منافذ مسدود شده کمک کنند، علاوه بر آن سرعت فرار و نوسازی پوست را تسریع می‌کنند.



داروی آکنه خوراکی


در موارد شدید جوش‌های سرسیاه، ممکن است نیاز به مصرف خوراکی داروهای آکنه باشد، زمانی که داروهای موضعی عملکرد خود را انجام نمی‌دهند، زیرا این داروها ترشح چربی را کاهش می‌دهند و می‌توانند به طور موثر جوش‌های سرسیاه را درمان کرده و ظاهر آن‌ها را در آینده کاهش دهند.



مرطوب کردن پوست را فراموش نکنید


پزشکان اغلب تاکید می‌کنند که هیدراتاسیون یک مرحله حیاتی در هر روتین مراقبت از پوست است، حتی اگر پوست مستعد آکنه داشته باشید، برای کاهش خشکی پوست و حفظ تعادل مناسب پوست.همچنین هیدراتاسیون به شما این امکان را می‌دهد که بدون ایجاد مشکلی به استفاده از محصولات لایه‌بردار ادامه دهید.


نکته حرفه ای مخصوصاً برای کسانی که پوست حساسی دارند: اگر رتینوئید شما خیلی خشک است، سعی کنید آن را روی مرطوب کننده خود (یا حتی بین لایه های مرطوب کننده) قرار دهید و همیشه سعی کنید از مرطوب کننده های غیر ضخیم کننده استفاده کنید که به طور خاص فرموله شده اند تا مسدود نشوند.

..