دستگاهی انقلابی برای ساخت نوارهای پوستی برای بیماران سوختگی

۱۴۰۰/۱۲/۲۴

دستگاهی که لایه‌های بزرگی از پوست جدید تولید می‌کند می‌تواند روند درمان بیماران مبتلا به سوختگی شدید را به طور اساسی تغییر دهد. دستگاه Dinocast می تواند تکه هایی با اندازه بزرگ بسازد که سپس برای ترمیم نواحی بزرگ پوست آسیب دیده استفاده می شود.

پیوندها با استفاده از یک تکه پوست سالم از بیمار و به اندازه پوستی ساخته می‌شوند که از یک ناحیه سالم گرفته شده است، که در این روش پزشکان سلول‌های بنیادی(سلول‌های اصلی که می‌توانند به بافت‌های جدید تبدیل شوند) و کلاژن(ماده فیبری موجود در پوست) را استخراج می‌کنند.
این پوست دارای خاصیت ارتجاعی و کراتینوسیت هایی است که پوست را ضد آب می کند و از ورود باکتری ها به آن جلوگیری می کند.

پس از ورود به آزمایشگاه، یک ژل مبتنی بر آب اضافه می‌شود و سپس مخلوط به همراه فاکتورهای رشد که مواد طبیعی موجود در بدن هستند و رشد سلول‌های جدید را تحریک می‌کنند، وارد دستگاه می‌شود.

در طی چهار هفته آینده، این مخلوط به لایه‌های بزرگ و ژل مانندی از پوست تبدیل می‌شود که 100 برابر بزرگ‌تر از تکه اصلی است. سپس این چسب بر روی محل سوختگی بیمار پیوند زده می شود.

دستگاه جدید Dinocast طوری برنامه ریزی شده است که چندین پیوند را به طور همزمان رشد دهد و این کار را 30٪ سریعتر از روش های معمولی انجام می دهد.

این بسیار مهم است زیرا قربانیان سوختگی‌های عمده ممکن است دچار عفونت‌هایی شوند که از طریق پوست آسیب‌دیده وارد می‌شوند، یا مایعات خارج شده از آن را از دست بدهند، در حالی که برای مدت طولانی برای تهیه پیوند منتظر می‌مانند.

نتایج آزمایش‌ها قرار است در یک سال آینده منتشر شود، اما این درمان در حال حاضر در موارد معدودی از سوختگی های دردناک استفاده می شود.
..