نوع دوش گرفتن بر خلق و خوی شما اثر می گذارد

۱۴۰۰/۱۲/۹

وقتی به روش صحیح دوش می گیرید، پوستی درخشان و موهایی درخشان خواهید داشت و همچنین روحیه خوبی خواهید داشت. شما فقط به تکنیک مناسب نیاز دارید. وقت گذاشتن برای مراقبت از پوست و تشریفات مراقبت از مو از دوش گرفتن شروع می شود . اگر روی ایجاد یک برنامه حمام که به پوست شما کمک می کند تمرکز کنید، تفاوت را در طول روز احساس خواهید کرد. اگرچه یک روال دوش گرفتن به تنهایی شما را خوشحال نمی کند، اما بهتر است مراقب خودتان باشید. تهیه محصولات مناسب حمام اولین قدم برای مراقبت از خود است.
با پیروی از این نکات ساده، بیشترین بهره را از روال تمیز کردن خود ببرید. در واقع، برای اینکه پوست، مو و ذهن شما به بهترین شکل ظاهر شود، کار زیادی لازم نیست.
نکات حمام برای تنظیم خلق و خو و بهبود سلامت پوست و مو:
پوست و موهای خود را نوازش کنید


پاکسازی پوست: پوست مرده و ناخالصی ها را با یک برس خشک پاک کنید. حتما از یک برس موی طبیعی استفاده کنید.
با آب گرم و سپس آب سرد بشویید: شستن صورت با آب گرم منافذ پوست را باز می کند، بنابراین محصول می تواند به پوست نفوذ کند و با آکنه مبارزه کند. آب سرد منافذ را می بندد، این مهم است زیرا منافذ باز اجازه ورود باکتری ها را می دهد. می توانید به جای دوش آب سرد، صورت خود را در سینک بشویید، می توانید بدون اینکه تمام بدن خود را در آن غوطه ور کنید، آب را روی صورت خود بپاشید.
استفاده از ماسک صورت: همیشه می توانید با مواد طبیعی در خانه ماسک درست کنید. به عنوان مثال، آب لیمو و شیر (بسته به نوع پوست شما) یک خمیر نرم را ایجاد می کنند. این مخلوط صورت را امتحان کنید و آن را تا زمانی که خشک شود نگه دارید.
فوراً پوست را مرطوب کنید: لوسیون باید به محض خارج شدن از حمام استفاده شود تا آب حفظ شود و پوست مرطوب شود. درست زمانی که از حمام بیرون می آیید


دمای مناسب آب را دریافت کنید : آب گرم دوش گرفتن را راحت می کند بدون اینکه پوست شما را خشک کند. با این حال، از آب خیلی داغ استفاده نکنید زیرا چربی طبیعی پوست شما را از بین می برد. کارشناسان می گویند آب ولرم بهترین است.
شامپوی خوب: شامپو را فقط روی سرتان نمالید. اطمینان حاصل کنید که آن را به طور مساوی توزیع کنید. سپس یک چهارم مقدار را بردارید و به تمام موهایتان بمالید. پشت گردن را فراموش نکنید، به خصوص اگر موهای بلندی دارید (این قسمت چرب ترین قسمت است). قبل از شستشو حداقل 30 تا 60 ثانیه به شستشو ادامه دهید.
دست های خود را بشویید: در طول روز چیزهای زیادی را لمس می کنید. پس حتما قبل از دوش گرفتن دست های خود را بشویید. از انتشار میکروب ها به سایر قسمت های بدن شما جلوگیری می کند.
قبل از دوش گرفتن موهای خود را شانه کنید:برس زدن موها قبل از دوش گرفتن باعث می‌شود تا زمانی که برای حالت دادن به آن‌ها آماده هستید، گره‌ها را راحت‌تر باز کنید. به علاوه، این به محصولات موی شما اجازه می‌دهد تا به هر رشته‌ای نفوذ کنند.
از اسکراب بدن معطر استفاده کنید: در مورد اسکراب بدن معطر چیزی آرامش بخش وجود دارد. مثل رایحه درمانی در حمام است. آنها به صاف و صیقلی شدن پوست شما کمک می کنند. در حالی که اسکراب ها برای پوست شما مفید هستند، مهم است که در آن زیاده روی نکنید.
ار کرم نرم کننده اصلاح استفاده کنید: مرطوب کننده به سلامت پوست شما کمک می کند. وقتی با نرم کننده اصلاح می کنید، آن قسمت های بدن را نیز مرطوب می کنید. می توانید از روغن نیز استفاده کنید.


..