۶ نکته برای مرطوب کردن لب ها در فصل زمستان

۱۴۰۰/۱۲/۳


آب آشامیدنی



این شاید شناخته شده ترین نکته باشد، زیرا آب در واقع نقش مهمی در سطح رطوبت بدن شما دارد و آب کمتر به معنای تولید بزاق کمتر است و لب های شما را همیشه خشک نگه می دارد.



خوابیدن همراه با دستگاه رطوبت ساز



متخصصان پوست به ما می گویند که سلول های پوست ما دارای یک فاکتور مرطوب کننده طبیعی (NMF) هستند که به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و جلوگیری از ترک خوردن لب ها کمک می کند، اما افرادی که پوست خشک دارند NMF کمتری دارند ، در حالی که افراد با پوست چرب دارای مقدار بیشتری هستند. رطوبت کمی در پوست وجود دارد. هوا یا گرمای خشک زیادی در خانه وجود دارد، رطوبت پوست ما سریع‌تر تبخیر می‌شود و باعث خشکی و ترک خوردن لب‌ها می‌شود و خوابیدن با مرطوب‌کننده کمک می‌کند تا پوست در روزهای سرد زمستان انعطاف‌پذیر و نرم بماند.



به دنبال بالم لب با مواد مغذی باشید



برخی از بهترین مواد آبرسان و التیام بخش برای لب های خشک موم زنبور عسل، کره شی، روغن مورینگا، دایمتیکون، وازلین، روغن جوجوبا و روغن هسته انگور هستند، بنابراین مطمئن شوید که این مواد را در بالم لب خود داشته باشید .



یک رژ لب کرم مرطوب کننده انتخاب کنید.



اگرچه رژ لب ها و پودرهای لب مات در حال حاضر بسیار محبوب هستند، اما متخصصان توصیه می کنند از انواع رژلب هایی استفاده کنید که دارای فرمول کرمی با مواد مرطوب کننده هستند، به خصوص در مواقعی که لب ها بسیار خشک هستند .



از لیسیدن لب ها خودداری کنید



لیسیدن لب احتمالاً بدترین عادتی است که می توانید با لب های خشک داشته باشید. اگرچه ممکن است فکر کنید که لب های خود را مرطوب می کنید، اما برعکس عمل می کنید. بزاق حاوی آنزیم های زیادی است که به هضم غذا کمک می کند، بنابر این این کار برای لب ها مناسب نیست.



از بالم لب های طعم دار حاوی نعناع، ​​منتول یا دارچین دوری کنید



برخلاف آنچه فکر می‌کنید بالم لب همیشه برای شما مفید است، مخصوصا انواعی که حاوی رنگ‌ها و طعم‌هایی مانند دارچین و نعنا هستند، زیرا می‌توانند باعث تحریک و حساسیت لب‌ها شوند، مخصوصاً در ابتدا آبرسانی فوق‌العاده‌ای را احساس خواهید کرد. اما با گذشت زمان پوست شروع به قرمزی و التهاب می کند.




lipsbalm

..