۵ گام ساده برای سم زدایی پوست

۱۴۰۰/۱۲/۳


سم زدایی پوست به معنای ایجاد تعادل بین نگاه کردن به موادی که روی پوست از نظر مواد فعال و لوازم آرایشی برای آرام کردن و آبرسانی به پوست خود استفاده می کنید، توجه به سلامت کلی خود و کاهش استرس های شناخته شده روی پوست مانند کمبود خواب است. رژیم غذایی نامتعادل، سیگار کشیدن و آلودگی.



یک روال تمیز کردن بیش از حد را شروع نکنید



شاید تمیز کردن پوست روشی موثر برای از بین بردن تمام آثار آرایش و آلودگی از روی پوست باشد، اما تمیز کردن بیش از حد باعث ریزش حدود 30 تا 40 هزار سلول از پوست نیز می شود و باعث خشکی پوست می شود. و باعث می شود اثربخشی سرم ها و محصولات گران قیمت با کارایی بالا بر روی پوست صورت نگیرد.



متخصصان پوست استفاده از پاک کننده های عمیق را برای شستشوی صورت یک بار در روز توصیه می کنند، در حالی که می توانید از مواد سبک برای تمیز کردن مجدد پوست در روز استفاده کنید، به خصوص آنهایی که حاوی اسیدهای ملایم مانند PHA هستند که پوست را تمیز و براق می کند.



در روال خود تجدید نظر کنید



با پوستی که باید با هجوم رژیم غذایی نامناسب، کمبود خواب، کثیفی و گرد و غبار مواجه شود، باید روتینی را در نظر بگیرید که با ماهیت زندگی شما همخوانی داشته باشد، اما بر خلاف آنچه فکر می کنید پیچیده است، برعکس، ممکن است نیاز به استفاده از مقادیر کمتری از اسیدها و مواد فعال داشته باشد که باعث تحریک و آسیب به عملکرد سد می شود.، به ویژه اگر پوست شما تحریک شده و حساس است، در حالی که پوست را قبل از خواب تمیز می کند، تا به آن فرصتی برای تجدید سلول های خود بدهد. .



می توانید با افزودن محصولات حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C به برنامه روزانه خود شروع کنید تا کلاژن را تحریک کنید، با اکسیداسیون ناشی از رادیکال های آزاد التهابی مبارزه کنید و از رتینول برای تقویت پوست و کاهش التهاب استفاده کنید.



رژیمت چطوره؟!



اگر می خواهید پوستی جوان و بدون لک دارید، حذف شکلات، پیش غذا های پر نمک و غذاهای چرب از رژیم غذایی روزانه شما حیاتی است ، رژیم غذایی مناسب کلید شفافیت پوست است.



و باید بدانید که تغذیه ناسالم باعث خشکی پوست، جوش و لکه های روی صورت می شود و باعث عدم تعادل در تولید سبوم (ترشحات چرب تولید شده توسط پوست) می شود، زیرا پوست شما به ترشح مقادیر بسیار زیادی روغن تبدیل می شود. برعکس



مرطوب کردن ضروری است



یکی از دلایل اصلی خشکی و پوسته پوسته شدن پوست از دست دادن آبرسانی آن است، بنابراین باید به نوشیدن مقادیر کافی آب در روز توجه کنید، زیرا به شما کمک می کند تا پوست را سریعتر و قوی تر از گران ترین کرم ها و سایر مواد مرطوب کننده ای که مستقیماً قرار می دهید، مرطوب کنید. روی پوست



بعد از اینکه بدنتان آب کافی داشت، می توانید محصولات مرطوب کننده را در نظر بگیرید و کارشناسان توصیه می کنند به دنبال محصولاتی باشید که حاوی اسید هیالورونیک هستند که به مرطوب شدن پوست و صاف شدن سطح پوست کمک می کند.



خواب را در اولویت قرار دهید



غفلت از برنامه خواب منظم می تواند تأثیر بدی روی پوست شما داشته باشد، زیرا زمانی که ما می خوابیم، پوست ما به حالت بازسازی می رود و سلول های آسیب دیده یا مرده را با سلول های جدید جایگزین می کند و هر گونه آسیب محیطی را ترمیم می کند.



خواب خوب همچنین جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد و به کارهای ساختاری اولیه آن، مانند بازسازی کلاژن و الاستین حیاتی، پروتئین‌هایی که پوست را شاداب نگه می‌دارند، کمک می‌کند، اما اگر به اندازه کافی نخوابید، از تمام فرآیندهای حیاتی برای پوست جلوگیری می‌کند. در عوض، سطح التهاب را افزایش می دهد، سیستم های التیام را کند می کند و شرایطی از جمله آکنه، اگزما، پسوریازیس و آلرژی را تشدید می کند.




goodsleep

..