۴ راه برای مقابله با پوست چرب

۱۴۰۰/۱۲/۳

روال تمیز کردن روزانه


وقتی پوست چرب دارید معمولاً می خواهید صورت خود را به طور دائم بشویید و این مرحله خاص ممکن است آن را بدتر کند، زیرا شستن بیش از حد صورت منجر به افزایش تولید روغن های صورت می شود تا پوست دوباره بازسازی شود.


در عوض، روی پاک کننده مورد نظر خود تمرکز کنید. به عنوان مثال، انتخاب انواع حاوی BHA (یا اسید سالیسیلیک) برای کمک به حل کردن چربی اضافی .


مراقب محصولات طراحی شده برای پوست های چرب باشید


محصولاتی که به طور خاص برای کاهش سبوم طراحی شده‌اند، اغلب این وضعیت را تشدید می‌کنند، زیرا بسیاری از آنها حاوی مواد خشن هستند که آخرین قطره‌های سبوم را از پوست پاک می‌کنند، یعنی دوباره تولید بیش از حد چربی .


مرطوب کننده را دور نریزید


این یک تصور غلط رایج است که پوست می تواند چرب یا کم آب باشد، اما در واقع می تواند همزمان هر دو باشد .


محصولات مرطوب کننده برای حفظ سطح رطوبت و جلوگیری از خشکی ضروری هستند، اما از هر کرمی که حاوی کره های گیاهی غنی است باید اجتناب کرد زیرا به طور بالقوه می تواند بیش از حد غنی باشد و منجر به کلوخه شدن شود.


سالیسیلیک بگیرید


اسیدها می توانند در هر رژیم غذایی مفید باشند، اما BHA ها مانند اسید سالیسیلیک نقش مهمی در کنترل تولید بیش از حد روغن دارند که به نوبه خود باعث کاهش ظاهر جوش های سر سیاه و لکه ها می شود.


اسید سالیسیلیک یک اسید بتا هیدروکسی چربی دوست است، به این معنی که جذب چربی اضافی می شود و به تجزیه آن کمک می کند، همچنین ضد التهاب است و می تواند با نفوذ به منافذ، هر گونه توده یا لایه سبوم را استخراج کند .


بهترین راه برای گنجاندن اسید سالیسیلیک در برنامه روزانه خود استفاده از آن به عنوان یک اسکراب روزانه است که بعد از تمیز کردن پوست، بدون شستشو آن را روی پوست بکشید. اگر به جای آن از پاک کننده اسید سالیسیلیک استفاده می کنید، آن را به مدت دو دقیقه بگذارید بماند. قبل از شستن، صورت خود را یک ماساژ عالی انجام دهید

..